søndag den 6. september 2009

Anderledes søndag!

Den første dag vi skulle se kindergarten (hvor jeg nu arbejder), blev vi spurgt - så vidt vi forstod - om der var nogle som ville øve noget sang med børnene senere om eftermiddagen. Lars, Kristine, Anna Kristina og mig ville gerne gøre det så vi sagde ja, i troen om at vi da skulle synge med børn! . Meen nej.. vi havde åbenbart meldt os til et show, hvor vi sammen med nogle af de kinesiske lærere fra kindergarten skulle optræde med et nummer! Det blev kun endnu mere underligt da vi fik stukket en kæmpe plastikblomst hver i hånden, som vi senere fandt ud af var en "Mo li hua" (jasmine flower) og var en del af det nummer og sang vi skulle lave - tror vores maskulinitet fik et knæk der.. hehe. Vi vidste heller ikke rigtig noget om hvilket show det var, hvornår, og hvorfor vi skulle være med - stor forvirring, men også super sjovt! Indimellem bliver man lidt frustreret over kinesernes pludselige arrangementer, men indtil videre har det kun været sjovt og (virkelig!) underligt.
I dag skulle vi så mødes foran skolen 9.20, og blev kørt i en af skolens busser til en stor flot restaurent hvor det der skulle fejres viste sig at være "Teachers Day"/10 års jubilæum for et eller andet, sammen med 200-300 andre kinesere hvoraf nogle af dem også skulle lave nogle shows (tror der var omkring 7 andre hold der også skulle optræde).
Maden var ret spændende (og noget af det mere spændende end godt!), men også super sjovt da vi skulle op og optræde sammen med de andre lærere fra Cathay Future.
En rigtig fed og meget underlig oplevelse.
I morgen står den igen på undervisning, og jeg skal møde i kindergarden i "Intermediate 3" kl. 8.

Zai Jian (hvis jeg skal være lidt fancy på kinesisk = På gensyn)
Andreas

- Mit kinesiske nummer er forresten (udover at være langt og kryptisk): +8613821641270

1 kommentar:

  1. jeg synes det lyder rigtig spændende og oplevelsesfuldt skat! :)

    SvarSlet